Balkabağı Poğaça



Malzemeler

3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç harcı için
200 gr kıyma
1 adet soğan
Tuz
Karabiber
Pulbiber
Sıvıyağ


Hazırlanışı

Un hariç tüm malzemeleri yoğurma kabına alın.
Karıştırın.
Kontrollü bir şekilde unu ilave ederek kulak memesi kıvamında bir hamur tutun.
Yoğurulan hamurdan küçük parçalar kopartın.
Soğuyan kıymalı harç ile parçaların içini doldurun.
Oluşan poğaçayı yuvarlayın. 
Poğaçanın altından ve üstünden geçerek iple bağlayın.
Balkabağı şeklini bu şekilde oluşturacaksınız.
Ortasına bir adet karanfil batırın.
Arzu ederseniz galeta ununa bulayabilirsiniz.
180 derecede altı üstü kızarana kadar pişirilir.
Fırından çıkan minik balkabaklarını  biraz soğuduktan sonra bağlanan iplerini makasla kesip çıkartın.

 Ben hamurun yarısını galeta ununa buladım, yarısını bulamadım. İki türlüde güzel oldu fakat bizim tercihimiz galeta unsuz oldu.

İPUCU: Dikkat etmeniz gereken pişirme esnasında fırının başından pek ayrılmayın. 
Hamurda salça olduğu için poğaçanın alt kısmı çok çabuk kızarıyor. Alt kısmını kontrol ettikten sonra istediğiniz kızarıklık derecesine gelince fırın tepsinizin altına bir tane daha fırın tepsisi koyabilirsiniz.


İç harcın hazırlanışı
Soğanları küp küp doğrayın.
Kavurma tavasına kıymayı alın ve sıvıyağ ile birlikte kavurun.
Üzerine soğanları ilave edin.
Kavrulduktan sonra üzerine baharatları ilave edin.
Karıştırın.
Ocağın altını söndürün ve soğumaya bırakın.




Kaynak: Memet Özer ile Mutfakta 

Yorumlar

  1. Ayyy cok şirin olmuslar emeginize saglik...ben de ilk firsatta deneyecegim:):):) sevgiler ilkay

    YanıtlaSil
  2. Garman'dan gümüşüm, 8 yıl önce çocuğum olmadan evlendim, çaresizce bir çözüm arıyordum çünkü doktor hamile kalamayacağımı söyledi ama bir arkadaşım beni Dr white adında bir büyü tekerine yönlendirdi ve ben ona sorunlarımı anlattı ve 12 gün içinde her şeyin yoluna gireceğine söz verdi, bana bazı talimatlar verdi ve hepsini mükemmel yaptım, test için hastaneye gittim ve 1 haftalık hamile olduğumu doğruladılar ve şimdi hamileyim. benim güzel oğlum ve benim de şu an bir hamileliğim daha var, hepinize teşekkür ederim Dr beyaz, her türlü çözüm için kendisine ulaşın,

    1) Ex'inizi iade etmek istiyorsanız.
    2) Hamile kalmak için büyü istiyorsanız.
    3) düşük yapmayı durdurmak istiyorsanız.
    4) Biri tarafından sevilmek istiyorsanız.
    5) Her türlü hastalığı veya hastalığı tedavi etmek için büyü.
    Ve diğerleri.
    o en iyisi ve çok doğru. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp:+17168691327

    YanıtlaSil

Yorum Gönder